...ainakin tämänpäiväisien riehukohtauksiensa perusteella. Aamulla heti, kun muut olivat lähteneet pois kotoa, Rini alkoi vetää pyllyhepulia. Se kävi ensin heittämässä olohuoneessa kiepin, juoksi sitten täysiä surmanloikalla mun sänkyyn, lähti vauhdilla uudelle kierrokselle muuhun huoneistoon, juoksi täysiä taas mun sänkyyn ja... Ralli jatkui kymmenisen minuuttia. Outo otus.

Illemmalla kävimme sitten ulkoilemassa. Rini juoksi ulkonakin jäätiköllä ihan onnessaan kepin kanssa, joten totesin sen terveeksi. Tassut ovat parantuneet hyvin, mikä on ihan jees, kun ottaa huomioon, kuinka montaa eri tököttiä mun pitää niihin päivittäin laittaa.

Huomenna mie menen käymään taas kaupungilla asioilla, Rinin kanssa pitäisi selvästi lähteä enemmän ulkoilemaan, jotta se olisi edes vähän rauhallisempi. Rinin ylimääräisille kiloille löytyi järjellinen selitys (samalla myös hillitsemättömältä tuntuvalle energialle): se meidän uusi Eaglen ruoka on tarkoitettu aktiivisille koirille, ja olen syöttänyt sitä neidille yhtä paljon kuin tavallisia ruokia aiemmin. Noh, se ruoka on tarkoitettu mm. valjakkoa vetäville koirille, eli se on aika ytyä. Rini ei todellakaan tarvitse sitä ruokaa ihan niin paljon kuin mitä olen sitä antanut.

Mie kävin tänä iltana jälleen kiduttamassa itseäni - tällä kertaa musiikin merkeissä. Nightwish esiintyi tänään Joensuun Areenalla 7 000:lle ihmiselle. Olen odottanut keikkaa kuin kuuta nousevaa siitä lähtien, kun sain tietää, että sellainen on tänne tulossa, miehän kävin liput ostamassa heti, kun ne tulivat myyntiin. Harmitti, kun ei ihan päässyt samalla tavalla mukaan kuin viime kerralla (oliko se vuonna 2005?) mutta pääsinpähän sentään kuuntelemaan heitä livenä jälleen, ja näkemään Anetten. Upea keikka oli, tykkäsin kovasti, joten ei kaduta, että lähdin sinne hillittömän ihmismassan sekaan tällaisena. Biisejä esitettiin vanhemmiltakin levyiltä, melodioita oli toki hiukan madallettu ja muuteltu, mutta oikein kivalta kuulosti. Itse en kuvia saanut otettua mun kameralla, siitä kun puuttui sellainen ohjelma, jolla olisi saanut niissä olosuhteissa otettua laadukkaita kuvia. Onneksi kaverini Mari (jestas, joko olen valittanut, että tunnen liian monta Maria?) otti niitä kuvia munkin edestä, ja saan sitten häneltä niitä kuvia aikanaan.