Meillä on tänä iltana riittänyt säpinää ja toimintaa, kun Raia ja Olivia tulivat meille yökylään. Rini oli kavereista innoissaan, erityisesti Raia on ollut kovasti neidin mieleen.

Ihan kukkasilla tanssimista illanvietto ei kuitenkaan ole ollut. Rini on koko illan vahtinut lelujaan ja luitaan, joista Rinille tärkeimpiä olen ottanut takavarikkoon kaverikaksikon vierailun ajaksi. Raialla on egoa ja luonnetta Rinin mieleen ilmeisesti pikkuisen liikaa, sillä kaksikko on illan mittaan ottanut yhteenkin useaan otteeseen.

Kun olin laittamassa Rinin ruokaa likoamaan, tuli sellainen rähinä, jossa olisi mahdollisesti jotain voinut sattuakin, jos en olisi väliin mennyt. Raia ei sinänsä ollut edes lähellä, mutta Rinille nähtävästi riitti se, että se oli tulossa keittiöön, jossa minä olin kaatamassa vettä nappuloiden päälle. Raia oli menossa ohi ja Rini nosti vähän suupieltään. Illan mittaan olin oppinut seuraamaan sitä huulien nostelua ja se oli varma merkki siitä, että kohta tulee sanomista. En ehtinyt suutani aukaista, kun Rini rähähti. Raia vastasi rähinään omallaan, mikä ei ainakaan helpottanut tilannetta. Nappasin Rinin Raiasta erilleen, mutta ei, Raia oli vielä tulossa jatkamaan rähinöintiä. Sain riitapukarit kuitenkin erotettua, käskin Rinin makaamaan keittiöön mun valvonnan alle ja Raian vein olohuoneeseen. Homma ratkesi onneksi aika helpolla siten, että Mari lähti Raian kanssa ulos ja toistensa kanssa hyvin toimeen tulevat Olivia ja Rini jäivät sisälle syömään.

Syömissessio sujui hyvin porrastettuna: Rini oli syönyt siihen mennessä, kun Raia tuli takaisin. Rini lähti ulos ja Raia jäi syömään. Ruokakuppirähinän jälkeen riitapukarit ovat olleet siivosti, Rini yritti hakea Raiaa vielä leikkimäänkin. Raia oli jo päivän ihmettelyistä niin väsynyt, että paineli ateriansa jälkeen unille.

Aika yllätys mulle oli, että Rini oli ihan rähinöintiin asti valmis puolustamaan omaansa. Vaikka onhan tästä tietysti tullut viitteitä jo aiemminkin, mutta silti jotenkin yllätyin. Kai jotenkin kuvittelin, että Rini tajuaisi Raian olevan vielä pentu, ja ettei se ihan niin hanakasti ryhtyisi purisemaan. Raialla on vaan tietysti luonnetta ja hiukan ylimielinen asenne Riniä kohtaan, mitä Rini ei tietysti sulata ainakaan sen omalla reviirillä. Vielä sitä oppii koirastaan uusia puolia.

Yöksi pitänee tehdä jonkinlaisia nukkumisjärjestelyitä, vaikkei niille mitään varsinaista aihetta välttämättä olekaan. Ainakin mun pitää suojata mun tietokoneen johdot yön ajaksi, Raia oli kuulemma kotona pistänyt johdot uuteen uskoon. Kivaa kolmikon touhuja on ollut seurata, Olivia on ollut porukan fiksuin ja vain ottanut iisisti. Sillä on perinteisesti mielessä vain ruoka, mutta ei rähinöintiin asti :)