Eilen oli aika palata takaisin agilityn saloihin, ja kylläpä olikin ihana päästä taas vähän liitelemään ;) Rinin kanssa missasimme kauden ensimmäiset treenit, Rinin kanssa jatketaan treenaamalla maanantaisin. Neve jatkaa agilityn parissa torstaisin jatko2-ryhmässä, ja nyt meitä opastaa eteenpäin Tarja :)

Aloittelimme eiliset treenit tekemällä yksittäisesteinä kepit ja kontaktit. Neven kepit jäivät keväällä hyvään vaiheeseen siinä mielessä, että se osasi teknisesti pujotella mun mielestä aika hyvin, joskin meillä oli verkot vielä apuna. Eilen näytimme Tarjalle kepit myös verkoilla, ja Neve muisti hyvin, mistä pujottelussa oli kyse. Tarja sanoi Neven olevan jo siinä vaiheessa, että sille ajetaan ajaa sisään ohjureita ja vähitellen häivyttää verkkoja pois.

Kontakteista puomi ja A tehtiin ilman hihnaa, keinun varmistelin vielä hihnan kanssa. Puomilta Neve aika hyvin ottaa pyydettäessä ylösmenokontaktin, mutta A:lla se on vielä vähän epävarma. Olen jahkaillut ylösmenokontaktin kanssa: Nevelle se voisi olla ihan hyvä juttu siinä mielessä, että se vähän rauhoittaisi kontaktille menoa, mutta jotenkin koen vielä tämän vaiheen itselleni hyvin vieraaksi. Kenties se tästä helpottuu, kun käytännössä näkee, tuleeko tuosta ylösmenokontaktin ottamisesta helpotus vai rasitus. Alasmenokontaktit olivat Nevellä hyvin muistissa.

Keinun Neve tekee vielä ihan puhtaasti tottelevaisuuden pohjalta. Toisaalta se ei musta ole ihmekään, koska keinua ollaan tehty tosi vähän. Neve otti hienosti ylös- ja alasmenokontaktit, kun niitä pyysin, eikä yrittänyt loikkia keinulta omine aikoineen pois. Kontaktit menee nyt tehosyyniin muutenkin, joten jatkossa keinutreeniä on Nevelle paljon luvassa :)

Tarja oli suunnitellut meille valssiradan toiseksi harjoitukseksi:

1315560672_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Valsseihin ehdimme Neven kanssa jo vähän tutustua keväällä, joten mun pyöriskely ei tullut Nevelle ihan täytenä yllätyksenä ;) Neve irtosi ensimmäisellä yrittämällä putkeen niin hyvin, että mä myöhästyin ensimmäisestä valssista, kun saattelin sitä ihan turhaan. Aloitin alusta, toisella kerralla saatiin kuvio vedettyä kokonaan loppuun, mutta mun valssit oli vähän myöhässä - koira joutui tekemaan tiukkia mutkia pysyäkseen mun ohjauksessa. Otimme sitten kolmannen kerran, jolloin yritin ehtiä aina hypyn taakse jo vähän valmiiksi tekemään valssia koiran tullessa ulos putkesta. Ehdinhän mä, mutta tiukkaa teki ;)

Viimeisellä kierroksella otettiin rata ovaalin muotoisena. Mä onneton kuvittelin vissiin olevani radalla Rinin kanssa, sillä lähdin jo aika hyvissä ajoin vetämään hyppyjen jälkeen juoksulinjaa poispäin putkensuulta, ja vedin tietysti Neven mukanani putken ohi. Positiivista ovaalin muotoisessa radassa oli kuitenkin, että havaitsin Neven suorittavan esteitä tosi hyvin putken - se oikein kiihdyttää, kun annan sille suoritusluvan :)

Vaan riittää mulla tässä sisaruskaksikossa työnsarkaa! Neve on toki vielä aloittelija Riniin nähden, mutta kyllä musta vaan tuntuu, että Neve ei ole yksistään tokossa erilainen vietävä kuin Rini, vaan sama pätee myös agiin. Ei se huono juttu ole, mutta mun pitänee ryhtyä harjoittelemaan pitkämieliseksi ja kärsivälliseksi etenkin itseäni kohtaan ;)