Ette ikinä arvaa, missä me eilen oltiin. No agia treenaamassa tietysti!

Käytiin ensin päivällä omatoimitreenaamassa isommalla porukalla, mukana Aino & Seela, Elli & Mio & Katla sekä Tarja & Luura, mä tietty Rinin ja Neven kanssa. Jokainen treenaili vähän omia juttujaan, Neven kanssa tehtiin keppejä ja pieniä ohjausjuttuja sekä keinua, Rinin kanssa rallateltiin radalla ;)

Ja mikä parasta, nyt ois taas videota tarjolla :)

Neven kanssa havaitsin jälleen kerran, että mun pitää olla aika varovainen sen kanssa - sehän nimittäin reagoi mun ohjaukseen vielä herkemmin kuin Rini. Osaan muuten Nevelläkin jo tiputtaa riman kädelläni, oon aika taitava, vai mitä? ;) Neve on kuitenkin kehittynyt paljon, se ei keväällä vielä juurikaan kuunnellut ohjausta (tai sit en osannut vaan ohjata, mikä sekin on ihan todennäköistä), mutta nyt menee jo aika mukavasti.

Keinuharjoituksia ei videoitu, Neve oli vielä hihnassa. Tarja huomautti, että täytyy pitää namikäsi alhaalla, jotta Neve näkee, missä se kulkee. Eilen oli jo vähän toisenlainen meininki keinulla kuin edelliskerralla - Neve olis tahtonu mennä lujaa! Täytyy yrittää hillitä sitä vielä, ettei se pääse räpeltämään.

Rinin kanssa tehtiin ihan hauska rata, ja musta oli kiva huomata, että pysyn ihan hyvin sen perässä, kun vaan pistän vikkelästi kinttua toisen eteen. Pari rimaa tippui, videolta näin, että tiputin kaikki kädelläni itse. Kun vaan muistais sen vakaan käden, jolla koiraa viedään! Niin joo, ja sit meinasin kompastua koiraan viimeisellä esteellä, olis varmaan kannattanu ohjata toiselta puolelta.

Neven treenit videolla tässä:

Ja Rinin tässä:

Rini pääsi pari tuntia myöhemmin vielä uudestaan hallille, kun meillä oli oman ryhmän treenit.

1315919991_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tuli vähän pienellä präntillä tällä kertaa...

Ratana oli siis kymmenen esteen melkoisen suoraviivainen pätkä. Ensimmäisellä kerralla muuten ok suoritus, mutta muurinjälkeisen hypyn rima tippui, Rini ei meinannut osata irrota putkeen ja mulla tuli vähän kiire viennillä keinulle. Rini teki keinun ihan ok, mutta se oli ihan siina rajamailla, että pysyykö paketti kasassa. Pöydälle pysähtyi hyvin.

Sumplattiin siinä meidän uuden kouluttajan kanssa, miten voisin viedä Riniä paremmin. Olin miettinyt jo rataan tutustuessani, että jos ehtisin leikata puominjälkeisen putken jälkeen toiselle puolelle, mulla olisi paremmat mahkut heittää koira putkeen sujuvammin. Rini teki vieläkin hypyn jälkeen ylimääräisen piruetin ennen putken bongaamista, mutta sain vietyä Rinin keinulle paljon nätimmin. Toisella kerralla pöydälle oli liikaa vauhtia, kun en hidastanut tarpeeksi, siitä Rini loikkasi mennen tullen yli.

Noh, uusikin koutsi totesi Rinin innokkaaksi ja nopeaksi, mikä nyt ei mulle enää tässä vaiheessa tule yllätyksenä. Mun ainoa yllätys edelleen on, että kun mä vaan menen enkä jää töröttämään, mä pysyn kyllä sen perässä.

Tuo kuvan alalaidassa oleva keppi + hypyt -viritelmä oli lähinnä sitä varten, että koutsi halus nähdä kaikkien kepit. Nuo hypyt olivat niin jyrkissä kulmissa, ettei me Rinin kanssa vielä kauhean hyvin niitä osattu. Avokulmasta Rini haki kepit tosi hyvin, mutta pimeästä kulmasta haku ei vielä onnistunut - osittain siksi, että tajusin juuri kepeille lähettäessäni olevani juuri sopivasti edessä, ettei Rini nähnyt keppien aloitusta. Itse kepit Rini suorittaa tosi varmasti ja ripeästi mun ohjauspuolesta huolimatta, nyt vaan pitäisi ryhtyä harjoittelemaan vaikeammistakin kulmista kepeille irtoamista.