Agilityn eilinen teema pyöri keppien ympärillä. Harjoitus ei ollut mitenkään huimaisevan vaikea ainakaan esteiden määrän puolesta - hyppy ja siitä kepeille, mutta toivomus tietysti oli, että koira osaisi itse mahdollisimman hyvin hakea oikean pujotteluvälin ja tehdä töitä loppuun saakka.

Ilmenipä sitten sellainenkin, että Rini kaahottaa kepeillä ihan oman mielensä mukaan ja on vain hädin tuskin mulla lapasessa ;) Selittänee hieman neidin vauhtia ja totista ilmettä pujotellessa. Rini hyväksyy kyllä mieluusti ohjauksenkin, mutta mulla oli tietenkin tekemistä pysyä mukana oikealla asenteella. Harjoittelimme sormiohjausta kepeillä, ja mun pieneen päähän ei millään voinut upota, että miten se koira näkee mun sormen suunnan ja asennon, jos tulen aika monta keppiväliä sen jäljessä. Noh, saatiin me loppuun hyviä suorituksia, mutta vaikeammalta puolelta ei ehditty eilen harjoitella vielä.

Odotellessa jankkasin Rinin kanssa kaukokäskyjen vaihtoja. Olen vähän liian ahne välimatkan kanssa, minkä takia virheitä aina välillä tulee, mutta näin pääasiallisesti Rini tekee jo ihan hyvät vaihdot. Eilen tehtiin n. 2 metrin välimatkalla vielä ihan onnistuneet kaukot. Nähtäväksi jää, kuinka pitkään välimatkaan me päästään ennen koetta. Takapalkalla vaihdot sujuvat jo hyvin vähän pitemmältäkin matkalta, mutta ilman sitä ei kyllä meinaa tulla mitään ;)

Ensi viikko me pidetäänkin lomaa agilitystä, kun mulla alkoi syysloma ja viikonloppuna olisi tarkoitus suunnata Joensuuhun. Varsinaisesta lomasta ei kyllä mun kohdalla voi pahemmin puhua, kun syysloman jälkeen on heti kaksi isoa tenttiä. Joensuussa olisi suunnitelmissa kuitenkin käydä ajamassa jälkeä ja treenata tokoa. Hakumetsäänkin olisi hinku ;)

Neve on ihan karmean näköinen turjake ilman karvojaan, tuossa viikolla huomasin, että Riniltäkin irtoaa karva tukoittain. Seinäjoelle siis tuskin lähdetään kuun lopussa näytelmiin, kun ehdin jo tässä ilmoittaa Rinin tokokokeeseen samalle päivälle - koe kun sattuu olemaan mukavasti tuossa 100 metrin päässä kotoa ;)