Kauhia, että kiirettä pitää. Olin tänään pitkän päivän koulussa, koulun jälkeen suuntasin koiran kanssa pihalle pitkälle lenkille, kun valoa vielä hikisesti riitti. Kävimme jäällä kävelemässä, tosin reissu päättyi hyvin nopeasti sen jälkeen, kun satuin astumaan sellaiseen kohtaan, jossa jää päästi epäilyttävän äänen. Putosin kerran pienenä puoliksi jäihin (jää petti vain toisen jalan alla), jonka jälkeen mulla on ollut kauhea kammo jäihin uppoamisesta. Aika huvittavaa sinänsä, jos miettii siltä kannalta, että lähipiiri tuntee miut mm. lempinimellä saukko...

Jäällä kävelyn lisäksi heittelin Rinille palloa lumisella pellolla. Pallon heittely ei tänään oikein sujunut. Mun bravuuri on heittää narupallo jonnekin puunlatvaan killumaan, tänään erikoistaitoni oli heittää se niin hyvin lumikasaan, ettei Rini meinannut löytää sitä millään. Kun pallo kaksi kertaa katosi niin, että sitä piti etsiä kissojen ja koirien kanssa vartista puoleen tuntia, mulle riitti. Rini oli kuitenkin älyttömän taitava ja löysi pallon molemmilla kerroilla sitten lopulta.

Sain tänään varmistuksen Pohjois-Karjalan Pelastuskoirat ry:n jäsenyydestä, joten tästä lähtien suuntaamme torstaisin tottisharjoituksiin kentälle (mahdollisesti myöhemmin myös pienryhmään) ja sunnuntaisin varikolle pelastuskoiraharjoituksiin. Kivaa! Mitä yhdistyksen muuta harrastustarjontaa tutkiskelin, niin heilläkin on tarjolla maastoharjoituksia. Saas nähdä, jos vaikka päästäisiin ensi kesänä harrastamaan hakua vähän aktiivisemmin. Kauhia, mistä mie löydän aikaa treenata aktiivisesti koko kesän? ;)

Rinin juoksuja ei vieläkään kuulu, ja tänään tuli Lappeenrannan tokokokeen paperit. Olen tässä koko illan yrittänyt löytää itselleni seuralaista mukaan; oletus nääs on, että olen lauantain Pieksämäen kokeen jälkeen aika kuitti, joten olisi kiva saada joku kaveriksi mukaan (ja mahdollisesti myös ajamaan autoa: joukkoliikenne ei tietenkään kulje sunnuntaisin tarpeeksi aikaisin mun kannalta). Lappeenrannan reissulle olisi suunnitteilla myös pientä treffintynkää, mutta siitä lisää myöhemmin. Treffien kannalta toivon, ettei Rini aloita juoksua, jotta päästään vähän pitämään hauskaa ja solmimaan uusia tuttavuuksia :)